Miss not Independent

Ända sen ja började gymnasiet så har ja försökt
bli självständig, vissa kanske tror att de e super
lätt men inte för mig. Vill absolut inte skylla på mina
föräldrar men dem har alltid gjort allt åt mig, ja har
än idag svårt att ens ringa min egna tandläkare. Lika pinsamt som
de e att berätta det här så är det jobbigt, men de e något som
ja tänker på hela tiden. Jag trodde en tid att ja skulle bli mer
självständig om ja inte berättade för min mamma vad som händer
i mitt liv(för hon är min bästa vän, den enda ja berättar nästan allt för)
men de resulterade till att mina föräldrar trodde att ja inte gjorde
någonting om dagarna och sket i allt. Ja vill verkligen börja dansa igen,
skaffa jobb och fixa körkort. Dem sakerna kommer komma vet ja, men de
gör mig ändå inte självständig.. Jag tillåter inte mig själv att börja gilla en kille,
och delar aldrig mina hemligheter till mina vänner, och det är jobbigt när jag
märker att dem öppnar upp sig för mig och litar på mig. Men jag kan bara lita
på mig.. Är så rädd att bli sårad. Jag vill inte vara beroende av någon, ja vill
inte ha någon annans pengar, jag vill inte leva eller dö för en annan människa.
Förutom för min familj. Jag vet att ja alltid klarar mig, men e inte lika säker på att min
familj tror detsamma. Och det är för dem ja vill bevisa, men jag måste kunna
känna att ja är nöjd med mig själv och vart jag är just nu innan ja kan visa dem,
om ja ens nu kommer att kunna visa dem. Och jag fattar ju själv att jag någondag
kommer flytta härifrån och ha jobb, säkert körkort och bil också. Men de gör mig
fortfarande inte till den självständiga personen som jag vill bli,
ja vill aldrig mer vara beroende av någon för att kunna känna känslan
av att jag är en okej person, godkänd av mig själv..

Kommentarer
Postat av: m

så himla sant! Är precis samma person..

2010-11-13 @ 22:12:31
Postat av: nicolina

Vad skönt att de finns fler där ute som känner detsamma..

2010-11-14 @ 18:16:26
URL: http://nickita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0