(:

Isadora om lördag:
kan du inte berätta i ett inlägg hur du sminkar dig & hur du sköter din hy? du har jättefin hy och sminkar dig skitfint! puss

Tack för det första! Grejen e att ja e sämst på att sköta min hy, röker dricker och äter typ bara fet mat. Men ja försöker alltid att sminka av mig innan ja går och lägger mig.
  • Först lägger ja foundation, studio foundation från Make up store. Sen deras dual foundation, ett kompakt puder i ett steg mörkare. Sen använder jag Isadoras solpuder, den bästa ja någonsin har provat! utan glitter och det är en skit fin brun färg!
  • Sen lägger jag alltid en ljus skimrig ögonskugga vid ögonbrynsbenet och inre vrån vid ögat, använder mig av Champagne, microshadow från make up store. Sen ritar och fyller i mina ögonbryn men en ljusbrun penna.
  • Sen efter det beror det på, det där e min bas. Om ja inte pallar så använder jag mig bara av en flytande  eyeliner och mascara. Men om jag ska ut så så använder jag mig lite mörkare ögonskuggor. Just nu när ja e blond och har mina bruna ögon så ja fastnat för blåa ögonskuggor, bruna funkar också.
  • Jag vill ha så katt liknande ögon som möjligt, så lägger inte den blåa ögonskuggan över hela ögonlocket. Mest ut på kanten, börjar först med en ljusgrå/blå som tonar upp sig mot ögonbrynet, sen lägger jag en mörkblå på ytterkanten av ögonlocket. Avslutar med att lägga eyeliner, böjer upp fransarna och sen drar på lite mascara.
  • Det låter såkert som om det tar hundra år men det går snabbt och e enkelt (: jag brukar inspireras av videos på youtube där tjejer visar hur dem sminkar sig. Man lär sig massor :)

Kommentarer
Postat av: Sergia

shoo katt :D

2010-07-31 @ 22:42:14
URL: http://espinoza.blogg.se/
Postat av: Isadora

tack för att du svarade :) älskar din blogg !

2010-08-01 @ 14:55:45
Postat av: nicolina

Tack själv! :D sämsta förklaringen men de e bara att fråga annars :)

2010-08-03 @ 02:05:14
URL: http://nickita.blogg.se/
Postat av: Marcusveronika

Great work! It very impressive. Your web site is helpful. All the best!

2011-07-12 @ 07:26:14
URL: http://marcusveronika.blog-howto.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0